Veluwe Randmeer Mediagroep

VRMG, de omroep voor de Noord-West Veluwe

advertentie
Geschreven door Noah Quist | RTV Nunspeet
27-06-2026 11:07


Video

Toer de Dellen kan alsnog 58.000 euro overhandigen aan WensAmbulance Gelderland

Foto: Toer de Dellen kan alsnog 58.000 euro overhandigen aan WensAmbulance Gelderland
58.000 euro voor WensAmbulance Gelderland | Foto: RTV Nunspeet

OLDEBROEK – De organisatie van Toer de Dellen moest afgelopen week de moeilijke beslissing nemen om het evenement niet door te laten gaan. Vandaag zou in het teken staan van geld ophalen voor WensAmbulance Gelderland, maar vanwege de temperaturen gaat dat niet door. Geld is wel opgehaald door inschrijvingen en donaties. Rond 10.00 uur werd in Oldebroek alsnog een cheque van 58.000 euro overhandigd.

Bij voetbalvereniging OWIOS in Oldebroek kwamen belangstellenden en de besturen van Toer de Dellen en WensAmbulance Gelderland bijeen. Het was tot het laatste moment spannend om welk bedrag het ging, maar uiteindelijk werd bijna 60.000 euro op de cheque geschreven. De voorzitter van WensAmbulance Gelderland reageerde verbaasd. “De opbrengst is fantastisch. Hier kunnen we weer ontzettend veel werk van doen”, aldus Hildemarie Schippers.

‘Dat was een verrassing’

Toer de Dellen en WensAmbulance Gelderland werden vroeg in de ochtend verrast. Benjamin Klompmaker en Esther Korenberg kwamen langs met een eigen cheque. De twee hebben op eigen initiatief alsnog een fietstocht georganiseerd. Vrijdagavond om 20.30 uur vertrokken de twee om zo veel mogelijk geld op te halen voor het goede doel.

Hoe lang ze zouden fietsen? “Dat wisten we zelf ook nog niet”, vertelt Esther. Als tussenstop kwamen de twee bij het sportpark hun eigen cheque overhandigen. Met hun fietstoch hebben ze 9.000 euro opgehaald. “Dat was hele mooie een verrassing”, vertelt de voorzitter van WensAmbulance Gelderland. Het bedrag zit verwerkt in de cheque van 58.000 euro.

Bekijk hier het interview met beiden:

Esther blikt terug op de fietstocht. “Ik vind dat we het goed hebben gedaan.” Wel erkent ze dat het af en toe zwaar was: “We hebben elkaar er goed doorheen getrokken, maar soms was het pittig. Ik heb het zelf heel goed gehad en kreeg energie van de mensen die er waren.” Esther en Benjamin kregen vooral aan het begin veel steun. Zo vertelt Benjamin: “Er fietsten heel veel mensen met ons mee, dat is bijzonder.”

De organisatie van Toer de Dellen is erg blij met de opbrengst van deze editie. “Dit hadden we niet verwacht”, vertelt voorzitter Johan Hut. Na de overhandiging van de cheque, werd er nagepraat en voorzichtig uitgekeken naar volgend jaar.

Foto: Toer de Dellen kan alsnog 58.000 euro overhandigen aan WensAmbulance Gelderland
Esther en Benjamin halen op eigen initiatief 9.000 euro op | Foto: RTV Nunspeet

💬 Mail ons!
Heb jij een tip of opmerking? Mail naar redactie@vrmg.nl of bel: 0341-798298.

Nunspeet  Nieuws 
 
  • A1 Radio
  • RTV Nunspeet Radio
  • LOEmedia Radio
  • LocoFM
advertentie