Oorspronkelijk bericht 19.06.25:
Op dinsdag, 17 juni konden mindervalide reizigers, ouderen en mensen met kinderwagens voor het eerst gebruik maken van de nieuwe lift op station Nunspeet. Voor hen de enige voorziening om het perron te kunnen bereiken. Slechts twee dagen na ingebruikname is de lift echter alweer buiten werking. De oorzaak van de storing is op dit moment nog onbekend.
Voor veel reizigers die afhankelijk zijn van de lift is de storing een grote domper. “Ik was blij dat ik eindelijk zonder hulp het perron op kon komen, maar nu sta ik weer voor een gesloten deur,” laat een teleurgestelde reiziger weten.
Geen duidelijkheid over herstel
Het is op dit moment niet bekend wat de oorzaak is van de storing of wanneer de lift weer naar behoren zal functioneren. Reizigers worden geadviseerd om voor actuele informatie de website van de NS te raadplegen of contact op te nemen met de klantenservice. Prorail bevestigt dat er aan een oplossing wordt gewerkt, maar kan nog geen concrete termijn noemen voor het herstel. Wel is beloofd dat de stem in de lift gelijk zal worden omgezet van Engels naar Nederlands, een foutje bij de installatie.
💬 Mail ons!
Heb jij een tip of opmerking? Mail naar de redacties: redactie@vrmg.nl of bel:
Redactie Nijkerk 0341-798298 | Redactie Nunspeet 0341-258133