
De kwestie kwam aan het licht tijdens de raadsvergadering van 25 september. Toen meldde raadslid Collignon (De Lokale Partij) dat de betrokken inwoners nog altijd geen inhoudelijke reactie hadden ontvangen.
Gemeente bood excuses aan
De gemeente laat weten dat er kort na de raadsvergadering persoonlijk contact is opgenomen met de drie inwoners. Zij kregen excuses en alsnog een inhoudelijke reactie op hun vragen. In de brief schrijft de gemeente: “Dit is niet de dienstverlening die inwoners van hun gemeente mogen verwachten.”
Volgens het college is de vertraging ontstaan door een combinatie van ziekte, werkdruk en onduidelijke overdracht binnen de organisatie. Er is niet één duidelijke oorzaak aan te wijzen.
Maatregelen om herhaling te voorkomen
De gemeente wil voorkomen dat brieven opnieuw blijven liggen. Zo moeten medewerkers hun meldingen en herinneringen in het interne zaaksysteem beter in de gaten houden. Ook komt er meer aandacht voor het tijdig overnemen van dossiers wanneer medewerkers afwezig zijn.
Daarnaast zegt het college dat in de verdere ontwikkeling van de organisatie extra aandacht komt voor dienstverlening, waaronder de servicebelofte dat inwoners binnen twee weken een reactie horen te krijgen.
💬 Mail ons!
Heb jij een tip of opmerking? Mail naar de redacties: redactie@vrmg.nl of bel:
Redactie Nijkerk 0341-798298 | Redactie Nunspeet 0341-258133