Veluwe Randmeer Mediagroep

VRMG, de omroep voor de Noord-West Veluwe

advertentie
Geschreven door Jeanet Broijl | LOE Media
26-06-2026 13:56


Bijzondere fietsprestatietocht voor het goede doel

Foto: Bijzondere fietsprestatietocht voor het goede doel

ELBURG- Vanavond start een bijzondere fietsprestatietocht voor Wensambulance Gelderland

Esther Korenberg en Benjamin Klompenmaker stappen op de fiets om geld in te zamelen én aandacht te vragen voor het waardevolle werk van de wensambulance.

Vanwege de verwachte hoge temperaturen is besloten af te wijken van het oorspronkelijke plan om 24 uur onafgebroken te fietsen. Om de gezondheid en veiligheid van alle betrokkenen te waarborgen, is het programma op enkele punten aangepast.

De start vindt plaats om 20.30 uur bij Klompenmaker Fietsen in Elburg. Vanaf 19.00 uur zijn beide daar aanwezig voor de laatste voorbereidingen en om bezoekers, belangstellenden en de pers te ontvangen.

Persoonlijk verhaal
Deze fietstocht heeft voor beide een bijzondere en zeer persoonlijke betekenis. Oom Aalt van den Weg, is ernstig ziek en lijdt aan een zeldzame aandoening. In Nederland zijn de behandelmogelijkheden uitgeput. Inmiddels is hij aangewezen op verdere behandeling in Amerika. Al vier jaar is hij vrijwel volledig bedlegerig.

Dankzij Wensambulance Gelderland kan Aalt morgenavond aanwezig zijn bij de start van de tocht. We hopen dat hij zelf het officiële startsein kan geven. Na de start rijdt de wensambulance nog een deel van de route met hem mee.

Voor Aalt is inmiddels een crowdfundingactie gestart om de noodzakelijke reis en behandeling in Amerika mogelijk te maken.

Hoewel beide fietsen voor Wensambulance Gelderland, hopen zij tegelijkertijd ook aandacht te vragen voor zijn situatie.

Door de aanwezigheid van Aalt en de wensambulance ontstaat een bijzonder moment waarbij bezoekers direct kunnen zien wat het werk van Wensambulance Gelderland betekent voor mensen die zich in een uitzonderlijke situatie bevinden.

Route en ontmoetingsmoment

Rond 09:15 uur arriveren Benjamin en Esther bij OWIOS. Daar wordt om 10:00 uur een cheque overhandigd aan Wensambulance Gelderland. Aansluitend nemen Esther en Benjamin een korte pauze. Dit is een geschikt moment voor media, bezoekers en andere belangstellenden om een interview af te nemen of in gesprek te gaan.

De exacte finishtijd is op dit moment nog niet bekend. Tijdens de tocht houden zij iedereen op de hoogte via een speciaal informatiekanaal waarin live-locaties en actuele updates worden gedeeld.


Esther en Benjamin kijken uit naar een bijzondere, indrukwekkende en onvergetelijke tocht.

Volg Benjamin en Esther tijdens hun tocht via Whatsapp

💬 Mail ons!
Heb jij een tip of opmerking? Mail naar redactie@vrmg.nl of bel: 0341-798298.

  • A1 Radio
  • RTV Nunspeet Radio
  • LOEmedia Radio
  • LocoFM
advertentie