Acht zomerse concerten in het Orgelmuseum
ELBURG – Acht - veelal jonge - organisten maken deze zomer hun opwachting in het Orgelmuseum, voor de jaarlijkse zomerserie. Het eerste concert vindt plaats op dinsdag 7 juli.
In de zomer organiseert het Nationaal Orgelmuseum traditiegetrouw haar zogenaamde marktconcerten – op dezelfde ochtend als de wekelijkse markt vindt in het museum een concert plaats. De concerten zijn laagdrempelig van aard, en duren van 11.30 tot 12.00 uur. Gespeeld wordt er op het Boon-Leeflangorgel in de concertzaal van het museum. Ook deze zomer komt weer een flink aantal conservatoriumstudenten spelen, een enkeling is net afgestudeerd. De organisten hebben allemaal een leuk, aantrekkelijk programma samengesteld voor een breed publiek. Gezinnen met jonge kinderen zijn welkom!
Het programma:
7 juli: Wibren Jonkers
14 juli: Michael Verniers
21 juli: Gertine Hoefnagel
28 juli: Jan Hoogendoorn
4 augustus: Jos van der Kooy
11 augustus: Jurjan Lipke
18 augustus: Jan-Willem Jonkman
25 augustus: Annemieke Zeldenrust
De concerten zijn gratis bij te wonen, men hoeft hiervoor niet eerst een toegangsbewijs voor het museum te kopen. Na afloop kan een vrijwillige bijdrage gegeven worden voor de onkosten van het museum.
Adres Orgelmuseum: Van Kinsbergenstraat 5, Elburg.
💬 Mail ons!
Heb jij een tip of opmerking? Mail naar redactie@vrmg.nl of bel: 0341-798298.
